Grundlovsfest i Hersom Præstegårdshave

Velkommen i Hersom Præstegårdshave til en glad og farverig grundlovsfest fredag den 5. juni kl. 14:00. Menighedsrådene i Hersom, Vester Bjerregrav og Klejtrup serverer eftermiddagskaffe med kage, the, øl og vand. Der er telt i haven, så du kan sidde i skygge for stærk sol og regndråber. Du skal alene medbringe en stol.

Lotte HeiseGlæd dig til Lotte Heises fantastiske talkshow, som hun i en årerække har rejst det ganske land tyndt med. I anledning af 100-året for de danske kvinders valgret, underholder Lotte Heise os med et helt nyt, personligt show om hendes oldemor, bedstemødre, hendes mor og hende selv. Mon ikke det bliver forrygende morsomt?

Henning Kjær Thomsen, tidligere rektor for Pastoralseminariet i Århus og nu teologisk medarbejder i Viborg Stift, er årets grundlovstaler. Henning Kjær Thomsen er en af de stærke profiler i det danske folkekirkelige landskab, en lidenskabelig teolog og kendetegnet ved klare, præcise meninger om kirke, kristendom og samfund.

14:00 – Gudstjeneste i præstegårdshaven
15:00 – Grundlovstale ved Henning Kjær Thomsen
15:30 – Lotte Heise. Heises motto er: “Foredrag, der gør en forskel”

Vel mødt!