Koncert med Bluegrass Boulevard

Bluegrass BoulevardOplev Bluegrass Boulevard ganske gratis onsdag d. 13. april kl. 19.30 i Vester Bjerregrav Kirke.

Bluegrass Boulevard har i mange år dyrket den energiske bluegrass, der er en traditionel amerikansk musikform. I de flerstemmige sange fremtoner et tekstunivers som spænder fra den evige ulykkelige kærlighed over menneskeskæbner til det nære forhold til kirken og til troen. Bluegrass-genren har taget sit navn efter Kentucky, the Bluegrass State.

Musikken samler elementer fra den gamle country musik, swing, jazz, blues og den traditionelle folkemusik, som indvandrerne fra Europa i sin tid bragte med sig til den nye verden. Bluegrass Boulevards optræden er dynamisk og humoristisk, og der fortælles undervejs om musikken, dens emner og miljøer.

Der lægges op til en aften med perlende frisk, energisk, ekvilibristisk og charmerende musik, og alle er velkomne! Der bydes på en forfriskning efter koncerten.<