Begynd advent i Hersom Kirke

Første søndag i advent, søndag den 1. december kl. 19:00, fejrer vi lysgudstjeneste i Hersom Kirke. Traditionen tro begynder vi den skønne adventstid med en stemningsfuld aftengudstjeneste. Konfirmanderne fra Hersom, Vester Bjerregrav og Klejtrup bærer lys ind i kirken. De som har lyst er med til at læse De Ni Læsninger, en tradition fra England, som tages i brug i mange danske kirker op til jul. Også på kirkegården er der levende lys.
Denne aften medvirker Nanna Clara Josef Johannessen, sopran og alsidigt sangtalent, og Nanna evner at tryllebinde sit publikum!

Efter gudstjenesten går vi til konfirmandstuen ved Hersom Præstegård, hvor vi nyder julegløgg/sodavand og æbleskiver. Tag endelig hele familien med.  Vi glæder os til at se jer.

Menighedsrådene i Hersom, Vester Bjerregrav og Klejtrup