Velkendt og eksotisk – koncert med duoen Calabash i Vester Bjerregrav kirke

Tirsdag d. 3/9 kl. 19.30
Gratis adgang

CALABASH er en duo bestående af marimba og saxofon. Den smukke kombination af klange fra de to instrumenter formår at spænde over et meget bredt spektrum af genrer, og Calabesh byder på improvisationer og arrangementer af musik af bl.a. W.A.Mozart, J.S. Bach, Erik Satie, Beatles, Ariel Ramirez og Abdulla Ibrahim.

De to musikere vil også duellere i egne kompositioner og arrangementer af mexicansk folkloremusik. Klangen af marimba og saxofon er smuk og usædvanlig i vores lille kirkerum, og formår at give det velkendte et skønt præg af noget eksotisk.

De er begge nordjyske musikprismodtagere, idet Jakob Mygind modtog årets nordjyske jazzpris i 1994, og Kai Stensgaard var den første modtager af Nordjyllands Amts Musikpris i 1989.